16 juni 2009

möbler på väg...

Nu när vi sakta men säkert börjar ta oss an uppackningen av alla låder inser vi att det inte finns möbler att stoppa sakerna in. Förstår inte var allt var i förra lägenheten för så mycket har vi ju inte slängt?! Det blev i alla fall en välbehövlig beställning på www.ikea.se och som ni ser är det förvaring som vi prioriterar.

Trollsta sideboard i svart 2995kr

Denna helt underbara sideboarden ska vi ha i vårt vardagsrum. Vi kanske behöver en ny fin tv att matcha till den men det får bli ett senare inköp. Den finns även i gult men går då inte att beställa (så dumt)på nätet.



Billy bokhylla kombination: 2st 80 cm och 1st 40 cm i vitt 2442kr


Min man vill väldigt gärna ha ett "bibliotek" i vårt vardagsrum och då gäller det att ha ordentligt med bokhyllor. Vi kommer att ha en hel vägg med böcker vilket kommer bli väldigt mysigt. Det finns verkligen inte vackrare än böcker. Mina kokböcker har nu äntligen fått en ordentlig plats i köket i vår gamla Expedit-hylla. Jag få ta lite bilder och visa sen hur fint köket håller på att bli.



Malm sängram i brunsvart 1795kr

Det var evigheter sen jag hade en säng med sängram men det ser så mycket bättre ut samt att man slipper fläckar på tapeterna med en huvudgavel. Jag hade tänkt hitta fina spottar som kan fästas på huvudgaveln och på så sätt fungera som sänglampor.



Expedit skrivbordskomination i vitt 874kr

Vi slänger ut våra gamla skrivbord och ställer in denna. Tanken är att vi ska dela skrivbord och sitta från var sitt håll. Jag konstaterar att vi sällan sitter och jobbar samtidigt så det borde inte vara något problem att samsas.



Expedit hylla med 4-fack i vitt 449kr

Vi kompletterar skrivbordet med var sin extrahylla på vardera sida av skrivbordet.



Expedit lådinsats i rött 249 kr

Och så får vi varsin lådinsats... i rött (för det är bara den färgen som går att beställa på nätet... men men....)

Inga kommentarer: