30 dec. 2010

ny wokpanna bör testas med Thaimat


Pad Thai


min nya wokpanna

När jag är ensam hemma brukar inte matlagning stå särskilt högt i kurs. Alla vet att det är gôr tråkigt att laga mat till sig själv, särskilt när man har en make som uppskattar mig matlagning något enormt. Ibland får jag dock fnatt och låter ensamheten snarare vara en inspiration till att slänga ihop lite nytt i pannan och se vad det blir. Igår testade jag min fina nya wokpanna som jag fick av maken i julklapp. Det fick bli en enklare variant av Pad Thai då jag saknade några (viktiga) ingredienser såsom lök, böngroddar och annat.... men i övrigt så hade jag nudlar, räkor, gräslök, fisksås, soja och ägg så det fick duga.

Det blev ganska gott men nästa gång ska jag se till att jag lite fler ingredienser hemma. För er som bor i Stockholm så kan jag rekommendera en Thaibutik som ligger vid Liljeholmstorget, längst ner där Willys och ICA ligger så finns det en liten butik med billiga varor... tänk er massor med olika nudelsorter och såser som passar till det mesta. Vill ni inte laga själv och råka vara i närheten av Traneberg så finns det en jättebra thaikiosk precis mellan tranebergstorget och där vi bor.

Inga kommentarer: