4 juli 2010

Beställning på kökböcker



Jag la in en beställning på Adlibris ikväll på några kokböcker som jag tyckte saknades i samlingen. Nu när jag har min Kitchenaid vill jag ge brödbakandet ett nytt försök, vi har haft våra duster tidigare men borde nog ge det ett nytt försök.
Jag är personligen väldigt förtjust i surdegsbröd (alltså att köpa på bl.a. Nya konditoriet i Umeå, prova ett bröd som heter Skärgårdsbröd och du kommer inte bli besviken) och nu vill jag ge det en chans. Jag vet att det kanske inte är det lättaste men jag gillar utmaningar. Har ju även planer på att baka Macarons, men det är en helt annan historia.

Kokböckerna som beställdes denna gång blev:

Surdegsbröd av Martin Johansson
Jamies Amerika av Jamie Oliver
Swedish cakes av Ica provkök (Sju sorters kakor på engelska)
Matbröd av Annica Triberg
Mitt eget kafé av Mia Öhrn

Dessa ska ingå i min kokboksamling som idag räknades till ca 130 st

Inga kommentarer: