27 juli 2010

Semestern


För första gången i mitt liv har jag betald semester i 25 dagar, tar dock bara ut 20 för den som spar den har. Måste säga att det har varit de mest underbara och innehållsrika 4 veckorna på länge.

Gu´ vad jag har hunnit göra mycket! Jag har fått en solbränna, vilket inte är så vanligt kan jag avslöja. Vi har varit utomlands och hälsat på halva min nederländska släkt. Det är skönt när man får krama om de närmaste som man sällan ser. Vi har badat både i sjö och hav, med både de yngsta och de äldsta i familjen. Nästan varje dag så har vi gjort någon form av aktivitet, men nu...

Nu är himmelen grå och motivationen noll. Vi borde städa, diska, måla, röja, slänga.... men vill inte. Jag vill bada, sola och lata mig till mina semesterdagar tar slut!! Vardagen kan vänta... bara 6 dagar till! Snälla?!

1 kommentar:

Inger sa...

Vardagen kan vänta...Klokt..:)