14 aug. 2010

Inte helt oproblematiskt att göra sig snygg

Jag har alltid sett fram emot att skrida fram genom världen med ett par snygga glasögon på näsan. Nu fick jag då äntligen ett par förra veckan. De är riktigt snygga från Converse och var hur sköna som helst när jag provade de från början, ni vet sådär snabbt bara för att kolla hur snygg man skulle bli.

Nu har jag hämtat ut paret och då började det hela som kommer att gå till historien som veckan där öron och näsan fick en märklig relation. Glasögonens skalmar skulle böjas till så glasögonen a. inte skulle ramla ner på näsan och b. inte skulle klämma bakom örat.

Första böjningen gjorde att kännde mig totalt intryckt och på kvällen så åkte glasögonen av.

Nästa dag åkte jag in till butiken igen för min andra böjning. Jag nästan skrek "förlös mig!" till expediten som lossade rejält på bågarnas böjning. Då upptäckte jag det här med att för lösa glasögonen ramlar ner på näsan och klämmer på så sätt näsryggen... aj aj aj...

Senare på eftermiddagen går jag tillbaka för att tajta till böjningen igen men jag vågar inte ta i för mycket då jag inte vill hamna på ruta ett med ett ihopklämd huvud. På kvällen kläms min näsrygg dock igen så glasögonen åker av.. igen.

Upp igen nästa morgonen för att ta en tur förbi butiken innan jobbet och nu möts jag av ett böjningsproffs till expedit. Hurra nu sitter glasögonen där de ska!!

Kan dock konstatera att plast väger mer än vad jag visste från början och att jag numera är i klimakteriet precis där glasögonen ligger på näsan... ska man verkligen svettas så mycket där?

Inga kommentarer: