27 dec. 2010

Räven raskar över isen...

Bild lånad av http://ljnfoto.blogg.se/
 I tidigare inlägg skrev jag om det bostadsområde i Stockholm som jag flyttat till. Det jag glömde tillägga är att jag ibland glömmer bort att jag bor i en riktig stor stad att det nästan känns som rena rama landsbyggden ibland eller i alla fall en skog. Under de knappa två månaderna vi har bott här har jag nämligen sett rådjur utanför fönstret och spåren i snön tyder på att de ganska ofta spatserar utanför men jag sällan hinner titta ut just då. När min svåger vid hans visit sa att han innan han klev in genom vår port hade sett en räv då skrattade jag och trodde han måste ha set en lös hund. Härom kvällen så fick jag äta upp det då jag och min man på en kvällspromenad några gator bort såg en räv springa bland husen.

Stockholm har hittills levererat fler "landsbyggds/natur/skogs" upplevelser än vad Umeå gjorde under nästan 9 år. Det som är tråkigt för vår katt, Didi, är dock att detta än så länge innebär att han förblir innekatt. För bloggen betyder det fler bilder på en katt som sitter längtande i fönstret och tittar ut.

Inga kommentarer: