28 dec. 2010

Varför är det så....

....att illamående hos kvinnor i 30 årsåldern nästan alltid tolkas som graviditet, medan om min man skulle skriva detsamma på Facebook skulle ingen hinta om samma sak?

Jag förstår att det delvis beror på den biologiska aspekten att min man inte kan bli gravid, men det är inte enbart det då jag även får frågan i andra sammanhang. Minns en gång när jag hade en rymlig klänning i empiremodell (sitter åt strax under bysten) som gjorde att den stod ut från magen så var det flera som undrade om jag var gravid. Kan meddela att denna klänning numera ofta får hänga kvar i garderoben, då jag konsterar att jag ser tjock ut i den.

Jag förstår att det är många som önskar både mig och min man den lyckan som barn ger men jag vill bara förtydliga att denna sak är mellan honom och mig och skulle vi ha nyheter att berätta så gör vi det då.

Våran bäbis än så länge till annat finns.


Inga kommentarer: